Chingu"s"

Tuesday 1 April 2014

Itu Cuma Anggapanmu

Assalamualaikum..

Kau dengan aku..
Kau ada ramai..
Aku pun ada ramai juga..
Kau takkan faham..
Bila komitmen bertemu kehendak..
Kau tak tahu aku seorang yang akur..
Kau menuduh saja tahu..
Jangan sebab satu kau tuduh seribu..
Bukan aku jenis lupa ini itu..
Depan-depan kau bilang lain..
Belakang-belakang kau tikam-tikam..
Sakit tahu??
Kau fikir aku tak kenang??
Kau fikir aku kecundang??
Ikutkan hati aku tak rela tahu??
Sebab aku masih kuat disitu..
Menepis segala anggapanmu..
Jangan kau hakimi aku..
Bajet kenal ku 100%..
Padahal aku punya keluargaku..
Biar aku terkorban..
Tapi itu janjiku..
Janji pada keluargaku..
Kau apa tahu??
Sedang kau gembira..
Aku disini dengan caraku..
Sakit hatiku engkau tak tahu..
Bukan aku lupa semua itu..
Hatiku meronta engkau tak tahu..
Teringin bertemu tapi entah bila waktu..
Waktu cemburu komitmen menggebu..
Aku sedih, sakit tapi aku buat tak tahu..
Usah kau takbur..
Bukan kau seorang ada disitu..
Aku masih sama seperti dulu..
Berdiri disini melunaskan janjiku..
Cuma satu ku pinta darimu..
Jangan dibuang kenangan dulu..
Kerana aku tetap kenangmu dalam doaku..

P/S : Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa

No comments: