Chingu"s"

Wednesday 13 February 2013

Tak pandai melukis

Assalamualaikum..

Aku yang tak pandai melukis..
Ohh..knapa aku tiada bakat itu??
Lalu apa bakat ku??
Redah dan terus redah..
Janji ku harungi hidup ini..

Aku tak pandai melukis..
Lalu aku cuba..
Hayati panorama seisi alam..
Gembira dan tersenyum ku sndiri..
Lantas ku ucap syukur..
Alhamdulillah..

Aku tak pandai melukis..
Tapi..
Lukisan alam Maha cantik-Nya..
Lukisan wajah-wajah manusia..
Sempurna ciptaan-Nya..

Ku sedar siapa aku..
Biar orang gelak..
Biar orang tengok..
Yang penting kita ada Yang Maha Esa..
Itupun sudah syukur..
Biarpun aku tak pandai mlukis..

Lalu..
Angin brtiup..
Menampar lmbut pipi..
Membuai layu rambut-rambut..
Apa lagi yang difikirkan??
Sedang aku tak pandai melukis..

Namun..
Ada sesuatu yang aku pasti..
Tentang sesuatu..
Sebuah lakaran khidupan..
Pelbagai corak dan warna..
Mengikut rencah alam..
Berpandukan syariat dan adat..
Itulah aku..
Tak pandai melukis..

Wassalam :)

No comments: