Chingu"s"

Saturday 8 December 2007

ceria : )


salam ceria......hari ni hari sabtu...hari cuti...dapatlah aku luang masa dengan famili...huhu...ayah aku n adikku afifi awal-awal da keluar...sekarang ni makin aktif dengan golf.hehehe....alahai.tak tau pulak nak coret apa???huhu...aku sekarang ni minat gile kat penyanyi faizal tahir tu..alah,ex-mirwana...huhuhu...xda la aku minat dengan lagu die gemuruh tu....'gemuruh jiwa...semngat membara..dari puncak hingga ke angkasa..berkalungkan bintang berkelipan..menyerlah jauh dari yang biasa..'huhu...camtu lah lebih kurang lirik die...cam banyak maksud tersirat kan???ermmm,secara tak langsung lagu tu menaikkkan semangat aku untuk terus berjaya dalam hidup..aminnnn....huhu...kadang-kadang lagu-lagu melayu ni da best gak...x semestinya lagu nasyid je yang baik..tol x???tapi kita kena pandai lah pilih muzik tu...cos memang tak salah kalo kita nak berhibur...jangan over dah lah...ayah aku selalu berpesan tak kurang jugak bagi galakan kat anak-anak untuk suka muzik@hibuaran tapi kena pandai pilihlah...memanglah kita orang adik-beradik sekolah agama tapi...tulah fungsi belajar agama supaya kita tahu bezakan mana yg baik n mana yang buruk...Islam pun tak larang kita berhibur.....huhu....cam ayah aku lah...walaupun dia ustaz tapi...........pehhhhhhhh...lagu-lagu 60-an,semua dilayan...anak-anak pun berjangkit sama sampai memang tak muak dengar lagu sudirman n tonton filem p.ramlee...ermmm oklah tu jelah...so,,,sebelum pen off hari ni..hayati lirik lagu raihan yg berbunyi..
''berhibur tiada salahnya
kerna hiburan itu indah
hanya pabila salah memilihnya
membuat kita jadi bersalah"

tata.....................

No comments: